Begyndertips til brug af din nye kettlebell

Måske er du hoppet med påkettlebell-trenden, måske overvejer du det. Der er mange gode grunde til at supplere træningen med kettlebelløvelser, og er du helt ny indenfor træning med kettlebell, har du meget godt i vente –effektiv fedtforbrænding, styrke af hele kroppen, smidighed og bedre koordinationsevne er blot fåaf fordelene med denne træningsform. Inden du går i gang med at træne med din nye kettlebell, får du her nogle gode starttip.

Få en times holdundervisning i fitnesscenteret

Er du helt ny indenfor kettlebell træning, er der mange ting, du skal lære for at fådet meste ud af træningen. Selvom du måske foretrækker at træne derhjemme, kan det alligevel godt betale sig at starte ud med at deltage i en eller flere begyndersessioner i dit lokale fitnesscenter. Når du har fået styr påde basale øvelser og teknikker, kan du skifte over til hjemmetræning og være sikker på, at du udfører øvelserne korrekt og ikke skader kroppen.

Hold altid ryggen rank

Selvom du lærer det pået begynderhold, er det alligevel noget, der er vigtigt at minde sig selv om, da det at holde ryggen rank er en af de vigtigste forudsætninger for en god og effektiv træning. Løfter du din kettlebell uden først at have sikret en god startposition, gør du mere skade end gavn. Det vigtigste er at have det basale såsom ryggens startposition påplads, hvorefter du altid kan avancere træningen gradvist, når du føler dig mere sikker i, hvad du laver –dog altid med udgangspunkt i en rank ryg.

Vælg et passende underlag

Den tunge træningskugle er effektiv, men for ikke at ødelægge dit gulv derhjemme, er det vigtigt at have det rette underlag, når du træner med din kettlebell. Uanset hvilket gulv du har derhjemme, bør du investere i en træningsmåtte, sådu undgår ridser, når du lægger din kettlebell fra dig og minimerer stødet, hvis du skulle komme til at tabe den.

Pas på omgivelserne

Øvelserne med en kettlebell består hovedsageligt af en masse forskelligartede sving, og derfor er der brug for god plads, når du træner. Skub møbler til side og træn for såvidt muligt midt i rummet. Selvom du måske ikke synes, at du har lange arme, vi du blive overrasket over, hvor meget du kan nåat smadre, hvis du ikke har god med plads under træningen.

råd til at investere i kettlebells til hjemmebrug via et lån og kom hurtigere i form.

Leave a Reply